dimecres, 20 de maig del 2026

PRINCIPI D'ACORD PER A JUBILACIONS PARCIALS AMB CONTRACTE DE RELLEU

El Comitè d'Empresa i la direcció de la CCMA han arribat a un principi d'acord per a la jubilació parcial amb contracte de relleu. Els termes de l'acord preveuen una reducció de la dedicació del 33% el primer any i del  75% per al segon i tercer anys, aplicable a partir dels 62 anys, compactable.

Molt important: es tractaran totes les peticions de les treballadores i els treballadors que compleixin els requisits, ja que fins ara la direcció condicionava el nombre de persones que s'hi podien acollir a límits pressupostaris.

A partir de la signatura de l'acord previst per a la setmana vinent començarà el període d'autoritzacions corresponent a Funció Pública. La direcció s'ha compromès a iniciar les consultes als treballadors que s'hi vulguin acollir al més aviat possible. Les peticions de jubilacions parcials s’han de comunicar a la Generalitat el darrer trimestre d’enguany perquè les autoritzi per a l’any que ve. Les primeres jubilacions parcials es faran efectives a partir del gener del 2027.

Com que el període d'autoritzacions durarà uns mesos, el Comitè ha prioritzat la signatura de l'acord per poder atendre les peticions de treballadores i treballadors que fa més d'un any que esperen la jubilació anticipada.

Agraïm a les companyes i companys que s'han adreçat al Comitè haver-nos traslladat la seva voluntat i opinió per incloure en conveni la jubilació parcial amb contracte de relleu.

Sant Joan Despí, 14 de maig del 2026

dijous, 14 de maig del 2026

La direcció interpreta la norma només per retallar drets a la plantilla

El Comitè d'Empresa està en total desacord amb la decisió unilateral de la direcció de canviar la manera de gestionar la bossa d'hores i el criteri a l'hora de retribuir-les.

Diuen que un article de la llei de pressupostos i una disposició transitòria del nostre conveni només permet pagar les hores extres que siguin de caràcter excepcional o per causa sobrevinguda.

Des del Comitè d'Empresa recordem a la direcció que hi ha normes que sí que existeixen i que incompleixen sistemàticament, com ara:

  • Els processos de selecció de lliure designació.
  • El pagament correcte de la variable per aplicació de conveni.
  • El complement salarial en situacions de baixes de llarga durada.
  • El compliment de l'obligació de posar a disposició del Comitè d'Empresa la informació a què tenim dret.
  • El pagament de les beques d'estudis.
  • La participació de la representació dels treballadors i treballadores en els processos de selecció temporal.
  • Els informes presentats pel Comitè d'incompliments normatius que no han tingut en compte (registre horari, canal de denúncies, conflictes d'interès, incompliment de l'acord de mediació amb la GAIP,  etc.)
  • Destinar recursos públics per enviar les nostres peticions de sol·licitud d'informació avalades per la GAIP al Tribunal Superior de Justícia o contractar contrainformes a grans bufets amb gran cost per a la CCMA.

I molts altres aspectes que afecten directament les condicions laborals i salarials de la plantilla.

El Comitè d'Empresa no tolerarà que la nova gestió de les hores extres posi en risc la producció interna. Les hores extres a la CCMA amaguen manca de plantilla dels nivells de Conveni. L'única solució passa per la dotació de personal necessari. 

Aquest episodi és un nou exemple d'una gestió allunyada de la realitat de la plantilla, que interpreta la norma només per retallar drets.

Dimarts, 12 de maig de 2026, Comitè d'empresa de TV3